Reklamné a mediálne agentúry, ktoré sa vlani stali súčasťou slovenskej investičnej skupiny Across, uzavreli finančný rok s dvojciferným percentuálnym rastom. Ide o spoločnosti pôsobiace v ôsmich krajinách SEE. Okrem toho, že agentúry v roku 2024 získali veľkých nadnárodných klientov, vrátane zastrešenia marketingovej a mediálnej komunikácie pre medzinárodnú výstavu EXPO 2027 v Belehrade, na konto si pripísali aj prestížne medzinárodné a lokálne ocenenia.
Dvojciferný medziročný rast
Across Media Holding, patriaci k investičnej skupine Across, odštartoval svoj prvý rok pôsobenia v regióne juhovýchodnej Európy rastom. Spolu 15 reklamných a mediálnych agentúr sa podpísalo pod medziročný 12 % nárast EBITDA, čo sa premietlo aj do rastu príjmov celej skupiny.
„Investícia do reklamného a mediálneho segmentu sa ukázala ako správne rozhodnutie nielen zo synergického hľadiska, keďže Across má v juhovýchodnej Európe aj ďalšie aktivity, ale vzhľadom na hospodárske výsledky aj z hľadiska generovania príjmov. Zároveň ako investor veríme, že tento segment nášho podnikania má potenciál aj na ďalší rast a ešte väčšie zhodnotenie,“ konštatujeAdam Jášek, predseda predstavenstva Across Media Holding.
Kontrakty so silnými brandmi
Agentúry Across Media Holdingu sa hrdia prácou pre medzinárodné brandy ako Mastercard, Pandora, Uniqa, L’Oréal, Samsung, Kaufland a mnohé ďalšie. Najväčším úspechom v minulom roku však bolo víťazstvo v tendri na zastrešenie marketingovej a mediálnej komunikácie pre medzinárodnú výstavu EXPO 2027 v Belehrade. Ide pritom o trojročný kontrakt v objeme viac ako 27 miliónov eur.
„Kontrakty s najväčšími hráčmi sú najlepším dôkazom svetovej úrovne služieb našich agentúr, ktoré dokážu úspešne konkurovať marketingovým agentúram v akejkoľvek časti sveta. V neposlednom rade svedčí o kvalite ich práce aj množstvo ocenení, ktoré agentúry v Across Media Holdingu získali minulý rok na lokálnych aj svetových súťažiach,“ hovorí Jan Vlček, investičný riaditeľ skupiny Across pre mediálny sektor.
Prestížne svetové ocenenia
Agentúry Across Media Holding bodovali na viacerých medzinárodných súťažiach. McCann Skopje bola ocenená titulom „Agentúra roka“ v oblasti Jadranu na festivale Golden Drum. McCann Worldgroup získal cenu Golden Drum Sieťová agentúra roka. Na poprednej konferencii o mediálnych trendoch v strednej a juhovýchodnej Európe, SEMPL 2024, si agentúra McCann Ljubljana vybojovala zlato za najlepšiu zážitkovú kampaň, vytvorenú pre Mastercard. Agentúra tiež získala zlato aj v štyroch kategóriách na prestížnych Anthem Awards v New Yorku a bronzovú Epica Awards, ocenenie, ktoré udeľujú novinári z marketingových a komunikačných magazínov na celom svete. Desiatky ocenení si agentúry Across Media Holding odniesli aj z lokálnych súťaží.
Posilnenie top manažmentu
Investičným riaditeľom skupiny Across pre mediálny sektor sa stal v roku 2024 Jan Vlček. Across Media Holding výrazne posilnil aj top manažment jednotlivých firiem skupiny v McCann Záhreb, Drive Belehrad, McCann Ľubľana. Obsadená bola aj centrálna pozícia Chief People Officer, ktorá okrem iného dohliada na rozvoj kľúčových talentov naprieč všetkými spoločnosťami v holdingu a na implementáciu novej personálnej stratégie, ktorá je zásadná pre dlhodobý rast skupiny.
O Across Media Holding
Across Media Holding patrí do investičnej skupiny Across. Prostredníctvom Across Media Holdingu vstúpila skupina v roku 2023 do segmentu médií a reklamy a minulý rok holding nadobudol reklamné a mediálne agentúry na ôsmich trhoch juhovýchodnej Európy: v Srbsku, Chorvátsku, Čiernej Hore, Severnom Macedónsku, Albánsku, Slovinsku, Bosne a Hercegovine a Bulharsku. Mediálne a reklamné agentúry Across Media Holding patria medzi top 5 na trhoch, na ktorých pôsobia. Spolu zamestnávajú približne 400 ľudí.