Naspäť
Skupina Across odpredala svoj podiel v sieti Praktická Ambulancia českej spoločnosti Potysz Health Fund
19. 02. 2025 Čas čítania: 3 min

Slovenská finančná skupina Across predala celý svoj podiel v sieti Praktická Ambulancia českej spoločnosti Potysz Health Fund. Pre Across, ktorý vstúpil do projektu roku 2014 ako investor a pomohol značku od základu vybudovať, ide o úspešný exit. Český fond Potysz Health Fund, zameraný na investície v sektore zdravotníctva, touto transakciou nadobudol v Praktickej ambulancii 60 % majetkový podiel. Praktická ambulancia je dnes prevádzkovateľom 10 ambulancií v 6 krajských mestách a poskytuje zdravotnú starostlivosť viac ako 50-tisíc pacientom.

Skupina Across vstúpila prostredníctvom spoločnosti Medmas s.r.o. do projektu Praktická Ambulancia v roku 2014, krátko po jeho vzniku. V Praktickej Ambulancii bol Across v pozícii finančného investora so 60 %  majetkovým podielom. Za desať rokov sa podarilo vybudovať sieť desiatich ambulancií, ktoré majú zastúpenie v šiestich slovenských krajských mestách. Služby praktických lekárov v nich  dnes využíva viac ako 50-tisíc pacientov, pričom štandardné výkony sú hradené zo zdravotného poistenia, bez nutnosti ročného poplatku. Po dekáde pristúpil majoritný investor k exitu.

Tento krok je plne v súlade s našou dlhodobou investičnou stratégiou, ktorá sa zameriava na podporu inovatívnych spoločností s vysokým rastovým potenciálom. Vstupujeme do projektov v ranej fáze. Naším cieľom je pomôcť im dosiahnuť úspech a následne v správnom momente realizovať investíciu. Vybudovali sme sieť ambulancií, ktorá poskytuje kvalitnú a dostupnú zdravotnú starostlivosť desiatkam tisícov pacientov. To je míľnik, kedy je spoločnosť pripravená na ďalšiu fázu rozvoja s novými investormi. Verím, že vo svojej doterajšej dráhe bude úspešne pokračovať aj naďalej“, hovorí Adam Jášek, predseda predstavenstva Across Finance.

Skupina Across odpredala svoj majetkový podiel českému investorovi Potysz Health Fund. Ide o investičný fond, ktorý sa zameriava na investície a strategický rozvoj spoločností pôsobiacich v sektore zdravotníctva. Do jeho portfólia patria siete praktických ambulancií v Česku aj na Slovensku, špecializované zdravotnícke zariadenia a zariadenia lôžkovej starostlivosti. Výkony sú aj v tomto prípade hradené zdravotnými poisťovňami zo systému verejného zdravotného poistenia.

„Akvizícia siete Praktická Ambulancia je pre nás strategickým krokom, ktorý nám umožní ešte viac rozšíriť na Slovensku naše pôsobenie  a ponuku služieb. Chceme nadviazať na doterajšie úspešné pôsobenie jednotlivých zariadení aj celej siete. Tešíme sa na spoluprácu so zdravotníckymi tímami a na to, že budeme môcť pacientom ponúkať komplexnú zdravotnú starostlivosť vo vysokej kvalite,“ konštatuje Petr Žižka, CEO cieľových spoločností Potysz Health Fund.

Obe spoločnosti sa zároveň  dohodli, že finančné detaily transakcie zverejňovať nebudú.

Naspäť
Národné padelové centrum otvorilo svoje brány verejnosti
10. 02. 2025 Čas čítania: 3 min

Padel je moderný šport 21.storočia, ktorý kombinuje obľúbené prvky raketových športov a teší sa vo svete čoraz väčšej popularite. V súčasnosti ho hrá 30 miliónov hráčov na svete vo viac ako 100 krajinách sveta.

Skupina Across sa rozhodla tento šport rozvíjať aj na Slovensku. Prvé padelové kurty boli v Bratislave už v roku 2016 a od roku 2022 mohli záujemcovia navštevovať aj prvú padelovú halu v Rači.  Pred niekoľkými dňami však otvorilo pre verejnosť svoje brány aj Národné padelové centrum, v ktorom je Across investorom a ktoré vyrástlo v bývalej hale Elán v Bratislave.

S 12 kurtmi a s rozlohou viac ako 5000 m2 ide o najväčšiu padelovú halu v strednej Európe. Na kurtoch tak môže v jednom čase hrať až 48 ľudí. Okrem kvalitných kurtov priamo zo Španielska, ktorých konštrukcia bola vyvinutá v University de Valencia, samozrejme nechýbajú šatne či sprchy pre športovcov, ale na mieste je aj padel obchod, kde si budú môcť záujemcovia zakúpiť kompletné padelové vybavenie od rakiet, loptičiek až po oblečenie či obuv. Tí, ktorí svoje vybavenie zatiaľ nemajú, môžu si ho na mieste zapožičať. Murovaná konštrukcia haly zároveň zabezpečuje dobrú tepelnú izoláciu, takže športovci budú mať optimálne tepelné podmienky v zime aj v lete.

V druhom kvartáli 2025 pribudne v priestoroch arény aj reštaurácia a návštevníci budú môcť využiť aj služby fyzioterapeuta či maséra. V budove sa pracuje aj na predpríprave pre kryokomoru. V hľadisku je tiež zriadená VIP lóža. Tí, ktorí sa budú chcieť naučiť hrať padel, alebo sa v ňom zdokonaliť, budú môcť využiť služby trénerov, vyškolených v Barcelone. 

Zaujímavosťou je, že v novej hale sa kládol veľký dôraz na smart riešenia či využitie umelej inteligencie. Časom by mala byť hala z hľadiska obsluhy plne autonómna. Návštevníci sa tak pohodlne dostanú na automaticky zasvietený kurt alebo do šatní prostredníctvom prideleného QR kódu aj v skorých ranných a neskorších večerných hodinách bez potreby asistencie obslužného personálu.

Skupina Across je aktuálne najväčším prevádzkovateľom padelových kurtov na Slovensku, ale aj na Pyrenejskom polostrove.  Na Slovensku hrá aktívne padel viac ako tisíc ľudí. V Španielsku je to druhý najpopulárnejší šport po futbale.

Naspäť
Agentúry Across Media Holding majú za sebou silný rok
10. 02. 2025 Čas čítania: 4 min

Reklamné a mediálne agentúry, ktoré sa vlani stali súčasťou slovenskej investičnej skupiny Across, uzavreli finančný rok s dvojciferným percentuálnym rastom. Ide o spoločnosti pôsobiace v ôsmich krajinách SEE. Okrem toho, že agentúry v roku 2024 získali veľkých nadnárodných klientov, vrátane zastrešenia marketingovej a mediálnej komunikácie pre medzinárodnú výstavu EXPO 2027 v Belehrade, na konto si pripísali aj prestížne medzinárodné a lokálne ocenenia. 

Dvojciferný medziročný rast

Across Media Holding, patriaci k investičnej skupine Across, odštartoval svoj prvý rok pôsobenia v regióne juhovýchodnej Európy rastom. Spolu 15 reklamných a mediálnych agentúr sa podpísalo pod medziročný 12 % nárast EBITDA, čo sa premietlo aj do rastu príjmov celej skupiny.

„Investícia do reklamného a mediálneho segmentu sa ukázala ako správne rozhodnutie nielen zo synergického hľadiska, keďže Across má v juhovýchodnej Európe aj ďalšie aktivity, ale vzhľadom na hospodárske výsledky aj z hľadiska generovania príjmov.  Zároveň ako investor veríme, že tento segment nášho podnikania má potenciál aj na ďalší rast a ešte väčšie zhodnotenie,“ konštatujeAdam Jášek, predseda predstavenstva Across Media Holding.

Kontrakty so silnými brandmi

Agentúry Across Media Holdingu sa hrdia prácou pre medzinárodné brandy ako Mastercard, Pandora, Uniqa, L’Oréal, Samsung, Kaufland a mnohé ďalšie. Najväčším úspechom v minulom roku však bolo víťazstvo v tendri na zastrešenie marketingovej a mediálnej komunikácie pre medzinárodnú výstavu EXPO 2027 v Belehrade. Ide pritom o trojročný kontrakt v objeme  viac ako 27 miliónov eur.

Kontrakty s najväčšími hráčmi sú najlepším dôkazom svetovej úrovne služieb našich agentúr, ktoré dokážu úspešne konkurovať marketingovým agentúram v akejkoľvek časti sveta. V neposlednom rade svedčí o kvalite ich práce aj množstvo ocenení, ktoré agentúry v Across Media Holdingu získali minulý rok na lokálnych aj svetových súťažiach,“ hovorí Jan Vlček, investičný riaditeľ skupiny Across pre mediálny sektor.

Prestížne svetové ocenenia

Agentúry Across Media Holding bodovali na viacerých medzinárodných súťažiach. McCann Skopje bola ocenená titulom „Agentúra roka“ v oblasti Jadranu na festivale Golden Drum. McCann Worldgroup získal cenu Golden Drum Sieťová agentúra roka. Na poprednej konferencii o mediálnych trendoch v strednej a juhovýchodnej Európe, SEMPL 2024, si agentúra McCann Ljubljana vybojovala zlato za najlepšiu zážitkovú kampaň, vytvorenú pre Mastercard.  Agentúra tiež získala zlato aj v štyroch kategóriách na prestížnych Anthem Awards v New Yorku a bronzovú Epica Awards, ocenenie, ktoré udeľujú novinári z marketingových a komunikačných magazínov na celom svete. Desiatky ocenení si agentúry Across Media Holding odniesli aj z lokálnych súťaží.

Posilnenie top manažmentu

Investičným riaditeľom skupiny Across pre mediálny sektor sa stal v roku 2024 Jan Vlček. Across Media Holding výrazne posilnil aj top manažment jednotlivých firiem skupiny v McCann Záhreb, Drive Belehrad, McCann Ľubľana. Obsadená bola aj centrálna pozícia Chief People Officer, ktorá okrem iného dohliada na rozvoj kľúčových talentov naprieč všetkými spoločnosťami v holdingu a na implementáciu novej personálnej stratégie, ktorá je zásadná pre dlhodobý rast skupiny.

O Across Media Holding

Across Media Holding patrí do investičnej skupiny Across. Prostredníctvom Across Media Holdingu vstúpila skupina v roku 2023 do segmentu médií a reklamy a minulý rok holding nadobudol reklamné a mediálne agentúry na ôsmich trhoch juhovýchodnej Európy: v Srbsku, Chorvátsku, Čiernej Hore, Severnom Macedónsku, Albánsku, Slovinsku, Bosne a Hercegovine a Bulharsku. Mediálne a reklamné agentúry Across Media Holding patria medzi top 5 na trhoch, na ktorých pôsobia. Spolu zamestnávajú približne 400 ľudí. 

Naspäť
Investičným riaditeľom skupiny Across pre mediálny sektor sa stal Jan Vlček
10. 02. 2025 Čas čítania: 2 min

Bratislava, 20.6.2024 – Investičná skupina Across má nového investičného riaditeľa pre mediálny sektor. Stal sa ním skúsený manažér Jan Vlček. V jeho novej role bude  dohliadať na prevádzku Across Media Holding a.s, ktorá je od minulého roka súčasťou skupiny Across.

J.Vlček bude mať na starosti riadenie spoločností, ktoré sú združené v sieťach McCann a Mediabrands v juhovýchodnej Európe, najmä McCann, UM, Initiative a DVR. Všetky tieto agentúry pôsobia v Srbsku, v Chorvátsku, v Bulharsku, v Slovinsku, v Severnom Macedónsku, v Bosne a Hercegovine, v Čiernej Hore a v Albánsku.

S viac ako 20-ročnou praxou v oblasti médií a marketingovej komunikácie prináša Jan Vlček do Across bohaté znalosti. V minulosti pôsobil na manažérskych pozíciách v rámci rôznych spoločností holdingu WPP, napr. ako riaditeľ Mindshare a JWT v Prahe aj v Moskve. Zastával tiež manažérske pozície v rámci skupiny CME. Bol Co-CEO TV Nova v Českej republike a CME Group Revenue Director pre šesť trhov v strednej a juhovýchodnej Európe.

„Sme nadšení, že s príchodom Jana Vlčka narástla naša expertíza a schopnosti v oblasti médií. S radosťou ho vítame v našej skupine, ktorá touto investíciou vstúpila do dynamického mediálneho a komunikačného sektora,“ uviedol Július Strapek, zakladateľ skupiny Across.

„Veľmi sa teším z toho, že som dostal možnosť rozšíriť svoje zameranie z médií na celé spektrum komunikačných služieb. Ako skupina sme v unikátnej pozícii, keďže môžeme pokryť rôzne oblasti komunikácie z jedného miesta. To umožní klientom jednoduchší a rýchlejší prístup k rozmanitému spektru koncových zákazníkov,” uviedol J.Vlček.

Vymenovaním Jana Vlčka skupina Across splnila svoj plán rozširovať svoje pôsobenie v mediálnom priemysle. Jeho rozsiahle skúsenosti a strategické vedenie rozhodne prispejú k rozvoju sektoru médií v rámci tejto investičnej skupiny.

Naspäť
Distribútorom Geox na Slovensku sa stal CS Apparel Group
17. 07. 2024 Čas čítania: 3 min

Talianska značka Geox mení distribútora. Na Slovensku aj v Českej republike bude známeho výrobcu obuvi distribuovať CS Apparel Group (CSAG). Geox sa tak pridal k značkám ako Under Armour a Gap, ktorých má táto spoločnosť v portfóliu. CSAG chce v tomto roku otvoriť 5 nových predajní GEOX v exkluzívnych lokalitách v Čechách a na Slovensku aj spustiť e-shopy s lokálnym servisom. Spoločnosť CSAG patrí do investičnej skupiny Across a za rok 2023 dosiahla tržby 87,4 mil.eur.

Geox založil v roku 1995 Mario Moretti Polegato. Firma sa preslávila najmä patentovaným systémom membrán, ktoré sú na topánkach umiestnené v miestach, kde sa noha najviac potí. Membrány odvetrávajú topánky a zároveň do nich neprepúšťajú vonkajšiu vlhkosť ani prach. Dnes je Geox jedným z 3 najväčších výrobcov spoločenskej obuvi na svete. Ambasádorkou značky je svetoznáma herečka Penelope Cruz.

„Takzvané talianske topánky, ktoré vedia dýchať, sú v Českej republike aj na Slovensku veľmi obľúbené a sme presvedčení, že sa nám vďaka našim skúsenostiam a zázemiu skupiny podarí úspech Geoxu výrazne urýchliť. Veríme v jeho potenciál a som rád, že môžeme spolupracovať s tak prémiovou a inovatívnou talianskou značkou,“ povedal Jan Fahoun, CEO spoločnosti GRetail, ktorá bude Geox distribuovať v ČR a v SR.

V tomto roku plánuje distribútor otvoriť 5 nových predajní v exkluzívnych lokalitách v Čechách a na Slovensku. Prvá predajňa bude otvorená už toto leto. Významným posunom bude spustenie e-shopov geox.cz a geoxstore.sk s lokálnym servisom, ktorý poskytne zákazníkom ten najvyšší štandard služieb.

„Z ostatných našich projektov vieme, ako je pre rast značky dôležité ponúknuť zákazníkom možnosť voľby medzi online a retailovým nakupovaním, preto budeme klásť na tieto synergie veľký dôraz,“ dodáva J. Fahoun.

Celkovo plánuje CSAG v rámci budovania značky Geox na českom a slovenskom trhu spustiť 15 až 20 kamenných predajní a rozširovať spoluprácu s partnermi v rámci veľkoobchodnej distribúcie.

Vďaka novej spolupráci so značkou Geox rozšíri skupina CS Apparel Group svoje portfólio už o piatu značku. V súčasnosti na českom a slovenskom trhu zastupuje napríklad americkú športovú značku Under Armour, voľnočasovú módu Gap a francúzsku značku pánskeho oblečenia Celio.

„GEOX je globálne uznávaná značka, známa svojimi inováciami v obuvníckom priemysle. V Across máme radosť zo získania práv na jej distribúciu, keďže významne dopĺňa a rozširuje naše portfólio so 4 odevnými značkami o kvalitnú obuv. Sme presvedčení že kombinácia kvalitnej značky ako je GEOX a odborných skúseností a existujúcej infraštruktúry v rámci CSAG povedie k zvýšeniu tržieb a posilneniu trhovej pozície CSAG na slovenskom aj českom trhu,“ doplnil Adam Jášek, finančný riaditeľ skupiny Across.

Naspäť
Náš padelový biznis sa rozrástol, sme jednotkou na španielskom trhu
18. 04. 2024 Čas čítania: 3 min

V novembri 2023 sa zavŕšil 50 %-ný investičný vstup skupiny Across do španielskej spoločnosti Aurial Padel Group. Tá bola v tom čase druhým najväčším prevádzkovateľom padelových kurtov v Španielsku. To však už dnes neplatí. Podarilo sa nám totiž úspešne zavŕšiť akvizíciu ďalšieho padelového klubu v tejto juhoeurópskej krajine. Zo 49 prevádzkovaných kurtov tak Aurial Padel Group narástol na 66 prevádzkovaných kurtov v 6 kluboch. Stal sa tak jednotkou na trhu.

Našim cieľom v tomto segmente je v krátkodobom horizonte narásť na 200+ kurtov. „Výhodou podnikania vo veľkom sú synergie. Čím má prevádzkovateľ pod správou viac kurtov, tým má lepšiu vyjednávaciu pozíciu – napríklad s dodávateľmi športového alebo technického vybavenia. Zároveň vieme aplikovať existujúci koncept a know-how na nové centrá,“ vysvetľuje Samuel Súkennik, ktorý má akvizície za Across Group na starosti.

Stratégiou Aurial Padel Group je vstupovať do už existujúcich klubov v Španielsku. Každej akvizícii predchádza dôkladná due dilligence. Takýto typ akvizície sa vie zrealizovať rádovo v mesiacoch. Operatívu aj akvizície na španielskom trhu riadia lokálni manažéri – Dani Oses a Jon Grau. Across je v role finančného investora.

Ako môžu klienti Across benefitovať z padelového biznisu?

Skupina Across doteraz svoje padelové aktivity financovala z vlastných zdrojov. Na ďalších expanzných plánoch sa však môžete podieľať aj vy prostredníctvom Dlhopisu Across PadelJe to štvorročný dlhopis s nulovým kupónom a s výnosom do 7,5 % p.a.

Aké argumenty hovoria v prospech tejto investície?

  1. Padel má konštantnú rastovú krivku. Podľa štúdie Global Padel Monitor 2023, ktorý pripravili spoločnosti Deloitte a Playtomic, sa odhaduje, že do roku 2026 bude vo svete 85 000 padelových kurtov, čo je viac ako dvojnásobok súčasného stavu.
  2. Hodnota celého padel ekosystému je 2 miliardy eur a stále rastie.
  3. Štúdia predpokladá 22 %-ný medziročný nárast počtu padelových klubov vo svete.

Padel je fenomén, ktorý si získal srdcia miliónov ľudí. Jeho dostupnosť, zábava a rýchly rast popularity z neho robia šport budúcnosti. Investícia do padelu môže priniesť radosť z hry a zároveň atraktívne zhodnotenie.

Ak máte záujem o investíciu do rozvoja tohto športu, prosím kontaktujte svojho investičného konzultanta alebo nám zanechajte kontakt a my sa vám ozveme.

Naspäť
Aké míľniky dosiahol InoBat v prvom kvartáli?
21. 05. 2024 Čas čítania: 3 min

Zo spoločnosti InoBat rastie svetový unikát v oblasti výroby, výskumu a vývoja batérií a darí sa mu napĺňať ambiciózne plány, ktoré si stanovila. Aj vďaka Across Private Investments sú pod týmto úspechom podpísaní aj slovenskí investori. Naši klienti mali exkluzívnu príležitosť vstúpiť do tohto projektu v rannej fáze a jej pribúdajúce úspechy potvrdzujú, že to bola skvelá voľba. V nasledujúcom texte si môžete prečítať najvýznamnejšie míľniky, ktoré firma dosiahla v prvom kvartáli tohto roka.

K investorom InoBatu sa pridal Slovak Investment Holding

Začiatkom roka prebehla finalizácia transakcie medzi InoBatom a štátnou akciovou spoločnosťou Slovak Investment Holding (SIH), ktorá sa stala ďalším dôležitým investorom spoločnosti. SIH sa rozhodol pre equity investíciu vo výške 12 miliónov eur vo forme zvýšenia základného imania. Pridal sa tak k investorom v prebiehajúcom Series C investičnom kole s cieľom podporiť dostatočný fundraising na podporu vízie InoBat. Investícia má pre obe spoločnosti významný strategický charakter a mala by urýchliť finalizáciu už existujúceho výskumno-vývojového centra a pilotnej výrobnej linky na batérie vo Voderadoch (Volta I).

Prvé batérie s označením „Made in Slovakia“ sú na svete

Pilotná výroba prebieha v závode vo Voderadoch a InoBat tak nadväzuje na podobné aktivity vo Švédsku, Nórsku, Nemecku a Francúzsku. Firma zároveň získala všetky potrebné certifikácie a okrem batérií pre elektromobily pripravuje aj výrobu vysokovýkonných článkov pre letecký priemysel. Firma Lilium, líder v oblasti vývoja plne elektrických lietadiel s vertikálnym vzletom a pristátím, potvrdila kontrakt na kapacitu pilotnej výrobnej linky Volta I. Spoločnosť sa kvôli spusteniu výroby rozrástla aj personálne.

Spustil sa prvý rekvalifikačný kurz pre operátorov výroby na Slovensku

Vo výrobe InoBatu pribudli desiatky operátorov a technikov údržby zo Slovenska. Vzhľadom na moderné a pokročilé technológie a náročnosť postupov ich bolo potrebné rekvalifikovať. Rekvalifikácia prebieha vo výskumno-vývojovom centre vo Voderadoch. Vzdelávací program bol vyvinutý in-house. Je spojením know-how zamestnancov InoBatu a inžinierov čínskej spoločnosti Wuxi Lead, ktorá je dodávateľom výrobnej linky. Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva medzinárodný tím expertov z 18-tich krajín sveta. Kombinácia priamych skúseností s baterkovou technológiou a lokálnych talentov umožnila vytvoriť na Slovensku prvý rekvalifikačný kurz, ktorý sa stane základom novej profesie – operátor výroby batériových článkov.

V prípade, ak sa chcete o tejto investičnej príležitosti dozvedieť viac, neváhajte kontaktovať Vášho investičného konzultanta alebo nám zanechajte kontakt a my sa Vám ozveme.

Naspäť
Skupina Across nabrala na sile
21. 05. 2024 Čas čítania: 5 min

Across Group aktuálne pôsobí v ôsmich oblastiach, pričom jadro tvoria finančné služby. Ďalej sme aktívni v hotelierstve, sektore nehnuteľností, v oblasti módy, v private equity investíciách, poskytovaní zdravotnej starostlivosti, v športe a mediálnom segmente. Aktíva skupiny dosahujú 373 miliónov eur. Táto diverzifikácia prináša stabilitu a dôveryhodnosť v očiach investorov. Naše entity sú totiž overeným emitentom dlhopisov s množstvom spokojných klientov.

Veríme, že v každej oblasti sa nachádzajú investičné príležitosti a nové možnosti, ako v nich byť lídrom. Skupina Across v minulom roku rástla aj vďaka akvizíciám. Podarilo sa nám dostať pod správu 4*hotel Albrecht na Hradnom kopci v Bratislave, investične sme vstúpili do spoločnosti Aurial Padel v Španielsku, ktorá je aktuálne jednotkou na španielskom padelovom trhu a tiež sme prevzali skupinu mediálnych a reklamných agentúr pôsobiacich v 8 krajinách juhovýchodnej Európy.

Ako sa darí našim dlhopisovým entitám?

Across Funding, a.s. je spoločnosť, ktorá financuje obchodné činnosti a rozvoj celej skupiny Across. V uplynulom roku predstavila 3 nové emisie dlhopisov. Across Funding po zdanení dosiahla zisk takmer 800 000 eur. V tomto roku plánuje predstaviť široké spektrum nových, atraktívnych možností, ktoré budú zamerané na maximalizovanie výnosov investícií našich klientov.

CS Apparel Group (CSAG) je jednou z najväčších módnych skupín v Česku a na Slovensku. Prevádzkuje 118 kamenných obchodov, veľkoobchod, 3 samostatné logistické areály v okolí Prahy a 12 e-shopov. Pod skupinu spadá česká značka SAM73 a spoločnosti, ktoré sú výhradnými distribútormi a prevádzkovateľmi siete predajní globálnych značiek ako Under Armour, GAP a Celio. A to nielen pre Česko a Slovensko, ale aj pre viacero trhov v Európe vrátane Rakúska, Slovinska, Poľska či Maďarska. Táto skupina dosiahla 98 %-nú zákaznícku spokojnosť na Heureke, čo je top vo fashion segmente. Tržby CSAG za rok 2023 dosiahli 87,4 mil. eur a EBITDA 10 mil. Eur. V horizonte 5 rokov má ambíciu v tržbách narásť viac ako dvojnásobne a pri EBITDA presiahnuť hranicu 17 mil. eur. Pomôcť by tomu mali najmä nové trhy pre súčasné značky, nové predajné kanály aj začlenenie nových značiek do portfólia.

Across Properties, a.s., pôsobí́ na trhu už ̌ ôsmy rok ako finančný́ investor v oblasti developmentu rezidenčných projektov. V percente obyvateľov, ktorí bývajú vo vlastnom alebo vlastnia nehnuteľnosť, sú Slováci v rámci Európy premianti. Segment nehnuteľností je preto pre investorov stále veľmi obľúbeným.

Medzi veľké rozpracované projekty Across Properties patria:

  1. Projekt Kerling v centre Banskej Štiavnice, kde bude 31 apartmánov s parkovacími miestami. Kolaudácia je v pláne koncom roka 2024.
  2. Projekt Rakyta v Devínskej Novej Vsi, kde je začiatok výstavby naplánovaný v polovici 2024. V prvej etape máme v pláne postaviť až 244 bytov.
  3. V Novom Žiari finalizujeme štúdiu územia do stavu potrebného na zmenu územného plánu a rozhodnutie EIA. V tomto projekte plánujeme predávať 420 pozemkov pripravených na výstavbu rodinných domov a nízko podlažných bytoviek.

Prečo je dobré tieto informácie vedieť?

Všetky z vyššie uvedených entít sú emitentami dlhopisov. Pri investovaní do dlhopisov je práve výber spoľahlivého a overeného emitenta kľúčom k tomu, či budete v budúcnosti zbierať očakávané ovocie v podobe výnosov.

Across Group má:

  • stabilné postavenie na trhu,
  • dlhoročné skúsenosti v poskytovaní investičných služieb,
  • históriu splatených dlhopisov,
  • hmatateľné podnikateľské aktivity,
  • kvalitný manažment s rokmi skúseností v danej oblasti aj
  • množstvo spokojných klientov.

Naše korporátne dlhopisy sú pre investorov dostupné cez Across Private Investments, o.c.p., a.s. (API), ktorá je srdcom aktivít skupiny Across. API pokračuje aj v tomto roku v stratégii rozširovania unikátnych investičných riešení aj do segmentov digitálneho predaja a inštitucionálnym partnerom. V roku 2023 sa jej podarilo dosiahnuť výnosy z hlavných činností na úrovni 3,9 miliónov eur.  Aktíva pod správou API prekročili 400 miliónov eur a počet klientov v privátnom segmente prekročil 1 300.

Ak dlhopisy vyhovujú vašim investičným preferenciám a stratégii, radi vám ich pomôžeme zaradiť do vášho portfólia. Pre viac informácií prosím kontaktujte svojho konzultanta alebo nám napíšte mail na info@across.sk.

Naspäť
Akcie Gap vzrástli o 20 %, spoločnosť zvýšila prognózy svojich ukazovateľov na rok 2024
05. 06. 2024 Čas čítania: 3 min

Akcie spoločnosti Gap vzrástli za prvý kvartál o viac ako 20 %. Zverejnené výsledky prekonali očakávania v oblasti zisku aj tržieb, čo spoločnosti umožnilo zvýšiť svoju ročnú prognózu pre rok 2024. „Splnili sme to, čo sme sľúbili našim akcionárom, “ povedal v rozhovore pre CNBC Richard Dickson, CEO spoločnosti Gap.

Všetky štyri značky spoločnosti Gap – Old Navy, Athleta, Banana Republic aj samotný Gap, zaznamenali pozitívny porovnateľný predaj po prvýkrát za mnoho rokov. Ich tržby v prvom štvrťroku vzrástli o 3 % na 3,39 miliardy dolárov oproti 3,28 miliardy dolárov v predchádzajúcom roku. Čistý zisk dosiahol 158 miliónov dolárov alebo 41 centov na akciu.  V rovnakom období minulého roka to bola strata 18 miliónov dolárov alebo 5 centov na akciu.

Dickson uviedol: „ Na základe týchto výsledkov sa cítime veľmi sebavedomo, dodalo nám to dôveru zvýšiť našu prognózu na celý rok 2024. A to v oblasti tržieb aj prevádzkovej marže.“ Spoločnosť aktuálne očakáva mierny nárast čistých tržieb v porovnaní s predchádzajúcou prognózou, ktorá predpokladala stagnáciu. Hrubé marže by mali vzrásť o minimálne 1,5 percentuálneho bodu. Najväčšia zmena sa týka prevádzkového príjmu, ktorý teraz spoločnosť očakáva v rozsahu rastu o stredných 40 % oproti predchádzajúcej prognóze rastu o nízke až stredné desiatky percent.

Ako to novému CEO podarilo?

Pod vedením Dicksona, ktorý prevzal vedenie spoločnosti koncom augusta, sa Gap zameral na oživenie portfólia značiek prostredníctvom silnejšieho príbehu značky a pozicionovania značiek Gap a Old Navy do centra kultúry. Nedávno sa herečka Da’Vine Joy Randolph objavila na Met Gala v Manhattane v rifľových šatách od Zaca Posena, nového kreatívneho riaditeľa Gap. Herečka Anne Hathaway zase ukázala biele šaty od Gap na párty Bulgari. Spoločnosť Gap očakáva, že lepší marketing a inovatívne médiá budú naďalej rezonovať u spotrebiteľov, čo prispelo aj k úspechu posledného štvrťroka.

Výkonnosť jednotlivých značiek Gap za Q1/2024

Old Navy: tržby 1,9 miliardy dolárov, medziročný nárast o 5 %

Banana Republic: tržby 440 miliónov dolárov, medziročný nárast o 2 %

Athleta: tržby 329 miliónov dolárov, medziročný nárast o 2 %

Gap: tržby 689 miliónov dolárov, porovnateľný predaj vzrástol o 3 %

Čo spája Across a Gap?

Across Group je prostredníctvom CS Apparel Group (CSAG) prevádzkovateľom siete predajní aj výhradným distribútorom globálnych značiek módy, medzi ktoré patrí aj Gap. A to nielen pre Česko a Slovensko, ale aj pre viacero trhov v Európe vrátane Rakúska, Slovinska, Poľska či Maďarska. Táto skupina dosiahla 98 %-nú zákaznícku spokojnosť na Heureke, čo je top vo fashion segmente. Tržby CSAG za rok 2023 dosiahli 87,4 mil. eur a EBITDA 10 mil. Eur.

Naspäť
Tipy, ako zaradiť zlato do svojho investičného portfólia
12. 06. 2024 Čas čítania: 4 min

Investície do zlata sú jednou zložkou z investičného sveta, ktorá spadá pod alternatívne investície. Takáto investícia by mala dopĺňať portfólio akcií a dlhopisov zložené prioritne z ETF fondov. Ak už má investor poriešené akcie a dlhopisy, tak sa môže sústrediť aj na alternatívy, napríklad na zlato.

Vždy kupujte v digitálnej podobe

V Across uprednostňujeme jednoznačne investície do zlata formou ETF pred nákupom fyzického zlata, ktoré je ďaleko nákladnejšie na poplatky, úschovu, poistenie s horšou likviditou a bez daňovej výhody po predaji.

Fyzické zlato je obľúbené najmä u predajcov, pretože má stále vysoké provízne poplatky. Nedáva však ani ekonomický ani racionálny zmysel držať ho vo fyzickej podobe. Niektorí si tento nákup ospravedlňujú tým, že keď príde na najhoršie, zoberú zlato do batohu a budú utekať do zahraničia. Práve takáto osoba však bude ako prvá cieľom prípadnej krádeže.

Ďaleko bezpečnejšie je prejsť za hranice a pripojiť sa z akéhokoľvek miesta na svete na svoj investičný účet prostredníctvom internetu a svoje zlato vo forme ETF okamžite z portfólia vypredať a peniazmi disponovať v danej krajine. Zlato vo forme ETF fondov veľmi dobre kopíruje cenu na spotovom trhu, a zároveň po roku držby je ich výnos oslobodený od dane, nakoľko sa jedná o burzovo obchodovaný cenný papier.

Zlato v posledných mesiacoch rástlo, funguje ako poistka, ale v dlhodobej výkonnosti zaostáva

Za rast zlata v posledných mesiacoch do určitej miery môže geopolitické riziko. Zlato funguje pre investorov ako poistka proti geopolitickému napätiu. Ak sa zvyšuje, rastie aj zlato. Na úrovni 2 400 dolárov za uncu sa však neudržalo dlho. Svoje zlaté rezervy zvyšujú najmä centrálne banky rozvíjajúcich sa krajín ako Čína a Saudská Arábia. Môže za tým byť aj snaha o zníženie závislosti od amerického dolára, ktorý vo svete slúži ako rezervná mena. Keď bude čínsky juan aspoň čiastočne krytý zlatom ako v prípade dolára, môže byť pre niektorých investorov príťažlivejší.

Tak ako poistka tvorí len zlomok z ceny poisťovanej veci, tak isto by aj poistka v podobe zlata mala tvoriť len zlomok z portfólia. Hlavným dôvodom je, že zlato sa za roky nijak nemení, nič neprodukuje, ani nedostávate dividendy. Je to rovnaký kus kovu ako pred 2 000 rokmi.

V prípade akcií sa jedná o firmy, ktoré sa neustále v indexe menia v závislosti od toho, ktoré sú najúspešnejšie a najväčšie. Ak o 20 rokov bude svet iný, zloženie

akciového indexu bude iné, lebo potreby ľudí v tom čase budú iné a uspokojovať ich budú nové firmy. Zlato sa za ten čas nijak nezmení a to sa odráža aj na jeho dlhodobej výkonnosti, ktorá ďaleko zaostáva za akciovým trhom.

Graf 1: Indexy celkovej reálnej návratnosti, zdroj: Jeremy Siegel, 2023

Ako ho do portfólií pridávame my?

Pomocou Indexu Across Alternative Index je vytvorený v spolupráci s prestížnou švajčiarskou bankou Vontobel. Skladá sa z piatich ETF fondov, ktoré sú rozložené v indexe rovnomerne po 20 %. Každé z týchto ETF zabezpečuje expozíciu voči alternatívnym investíciám ako sú private equity, komodity – ktoré v sebe obsahujú aj práve zlato – investície do infraštruktúry, nehnuteľností či alternatívne fondy (hedžové fondy, fondy s absolútnym výnosom). Umožňuje to efektívne rebalansovať jednotlivé zložky bez toho, aby bola investorom vytvorená daňová povinnosť.

Graf 2: Historický vývoj takto zloženého koša podkladových ETF, simulovaná výkonnosť 2016 – február 2024. Across spustil predaj tohto riešenia vo februári 2024.

Ak takýto typ produktu vyhovuje vašim investičným preferenciám a stratégii, radi vám ho pomôžeme zaradiť do vášho portfólia. Pre viac informácií prosím kontaktujte svojho konzultanta alebo nám napíšte mail na.

Autor:
Dominik Hapl

Portfolio Manager/Analytik
Dominik Hapl pôsobí v Across Private Investments ako analytik od začiatku roka 2020. Na kapitálovom trhu sa pohybuje viac ako 10 rokov. Vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Bratislave. Predchádzajúce skúsenosti nadobudol v brokerskej a investičnej spoločnosti, v súčasnosti ich využíva ako člen investičnej komisie, pri vytváraní portfólií a obchodovaní na kapitálových trhoch. Zaoberá sa analyzovaním vývoja na finančných trhoch a pravidelne publikuje komentáre v médiách na aktuálne ekonomické témy.